Over wandelcoaching

Wandelcoaching is bewezen effectief. Inmiddels zijn er al veel wetenschappelijke onderzoeken uitgevoerd naar het effect van de natuur en het bewegen in de natuur op de mens. Er is aangetoond dat het zijn in de natuur (en zelfs het kijken naar een foto van natuur) meer mentale energie geeft, het cortisol-niveau (stresshormoon) verlaagd en de creativiteit stimuleert.

Angst, depressie en andere psychische problemen kunnen allemaal worden verlicht door enige tijd in de vrije natuur – vooral wanneer dat in combinatie is met lichaamsbeweging. Een studie wees uit dat wandelingen in het bos werden geassocieerd met verminderde niveaus van angst en slechte stemmingen.Een ander studie gaf aan dat  wandelingen “nuttig klinisch en een aanvulling op de bestaande behandelingen” zou kunnen zijn voor depressieve stoornis. Wandelcoaching is dus ontzettend effectief voor lichaam en geest. Dus waarom zou je het niet doen? Kleine moeite, groots effect!

Hier kun je lezen hoe ik zelf heb ervaren wat wandelen allemaal voor je doet.

Hoe werkt wandelcoaching?

Je hoofd wordt leeggemaakt, je komt weer in contact met je lichaam door de oefeningen die we doen en je gaat vol nieuwe energie weer naar huis!

We spreken af op een locatie in overleg, bijvoorbeeld in Zeegse, het stadspark in Groningen of een andere mooie plek in de omgeving Drenthe/Groningen. We gaan tijdens de wandeling natuurlijk in op je coachvraag of -vragen, dit combineren we met verschillende oefeningen die de rust zullen versterken en waardoor je nog makkelijker tot oplossingen komt. Je gaat gegarandeerd ontspannen en verfrist naar huis. Je hoeft geen wandel-ervaring of een hele goede conditie te hebben. De wandeling duurt circa 1 uur. 

Hier vind je het aanbod. De wandel coachsessies kunnen ook gecombineerd worden met paardencoaching in een persoonlijk op maat gemaakt traject.